HEDIA BLOG
Első bemutatkozó levél közeli ismerősöknek
2015. január 28.
⎟
Szerző: Herczeg László ⎟
Jól ismersz, így tudod, hogy széles látókörrel szemlélem és értelmezem az életet. A kettőnk közötti kapocs is ennek folyománya, hiszen a baráti
vagy
üzleti kapcsolatunk alatt oka volt annak, hogy bekerültél abba a
látómezőbe, amely a világomat jelenti.
Pontosan 9 évvel ezelőtt, egy cégelnevezés
okán alkottam egy szót, a -t.
Sokáig ezt csak egy egyszerű szójátéknak gondoltam, melyet a lányom és
nejem nevének összekapcsolásából kaptam. Majd tapasztaltam néhány
meglepő jelet mely arra ösztönzött, hogy
utánajárjak, milyen jelentéstartalommal is bír ez a kifejezés. Ekkor
ért az első igazi meglepetés!
Kiderült nem véletlen,
hogy a szó alakja majdnem megegyezik a MEDIA-val. Egy alliteráció , de mégis több annál. Mindkettő az információról szól,
azonban mégis egymás gyökeres ellentétei. A MEDIA
a latin médium szóból
származóan közvetítőt
jelent, azaz valakitől valaki által közvetít valamit valakinek.
Gondolj pl. a halottlátókra, prófétákra, attasékra és diplomatákra, de
a legeklatánsabb példa a rádió, sajtó, televíziós sugárzás.
A
esetén nehezen vagy egyáltalán nem értelmezhető a közvetítő szerepe,
hiszen a megbízható,
eredeti, tiszta forrást jelenti, nincs benne a médiából megismert, és
mára a rendszerbe kódolt torzítás, csúsztatás, manipulálás,
elhallgatás. A
maga a tiszta objektivitás.
Sőt, ellentétben a MEDIA-tól nem egy másik fogalomból ered, hanem
hasonlóan az ősi személynevekhez, önálló jelentéstartalma van. Ez több
ősi nyelven
értelmezhető, különböző megfogalmazása létezik, de lényegében mind
ugyanazt
jelenti. Az egyenes, megbízható, tiszta üzenetet,
cselekedetet, szándékot szimbolizálja. Legmélyebb tartalma talán a
héber jelentésének van (The
Voice of the Lord) , de az arab világban is az egyik
legpozitívabb
jelentést hordozza. Sőt, női névként a világ jelentős részén ma
is használatos. Jelen van a görög, a francia, a német
nyelvkultúrában is. Leszögezhető, hogy nincs elvi
akadálya annak, hogy univerzális fogalommá váljon.
Szerencsés vagyok, hisz nagyon sok és
gazdag hatás ért az
életben. Jó pár szegmensét, dimenzióját megtapasztaltam, olykor
egymástól nagyon is
elütő nézőpontokból
láthattam a történéseket. Sok érdekes,
hiteles és az átlagtól eltérő gondolkodású emberrel ismerkedtem meg, s
kötöttünk tartósnak ígérkező barátságokat. Számos helyet bejártam, látóköröm
gyorsan bővült.
Tudatosságomat a gondolatköre alakította
ki, s ennek jegyében folyamatosan gyűjtöttem az
információkat, s a világot ezen
a szemüvegen keresztül szemléltem. Hosszú évek teltek el azzal,
hogy figyelmem a családom, barátaim, az üzletszerzéseimen
túl másra is kiterjedt, s talán észrevetted rajtam, hogy mindig ott
volt a tudatomban a nézőpontja egyfajta értékmérő
logikaként, s egy felelősség illetve küldetéstudat érzete is.
Minden egyes
alkalommal, amikor felismertem a politika, az üzleti élet, a média
világa vagy akár az emberi kapcsolatok terén tapasztalható hamisságot,
annyiszor erősödtem meg abban, hogy ez
ellen küzdeni kell, a tenni akaró szándékot egy bölcsen felépített rendszer ki fogja
tudni szolgálni.
Sokáig nem tudtam, hogyan is lehet ehhez hozzákezdeni. Csak a sok-sok
információkat
rögzítettem, de gondot okozott azok rendszerbe foglalása. A
gyűjtögetés, pakolgatás közben felismertem, hogy a vágyott élethez
szükséges tudás - elsősorban az információ-technológia fejlődésének
köszönhetően -
már
bőven a rendelkezésünkre áll, csupán a nagy zajban nem könnyű ezek
között eligazodni. A
technológia tehát egy hasznos eszköz, de úgy éreztem, ez még mindig nem
elég. Úgy vélem, hogy komoly eredményt, azaz a rendszer globális
kiteljesedését személyes kapcsolatokra épülő KÖZÖSSÉGI alapokon lehet csak
elérni. Az
internet technológiája viszonylag
újkeletű dolog, a közösség ereje azonban
nagyon is ősi természetű, hiszen ettől lettünk azok, akik ma is
vagyunk. Ha
ezt az ősi erőteret a technológia gépezetébe leheljük, s a közösség
kohézióját adó ideológiát és értékrendszert bölcsen fogalmazzuk meg, a
vágyott élethez szükségtelen, s főleg a káros dolgoktól mentesítjük,
akkor egy minőségibb, reménytelibb jövőképet fogalmazhatunk meg
leszármazottainknak.
Azt
senki nem
tudja, hogy pontosan mit hoz a jövő. Azt viszont biztosra tudom, hogy a
szellemiségének - vigyázat, grandiózus számot fogok közölni - több
százmilliós nagyságrendű támogatója létezik szerte a
világban. Persze ez egy becslés, de nem légből kapott, hiszen
kutatásokon, tényeken alapszik.
Erről a későbbiekben fogsz még hallani.
Létezik
egy ismert rendszer, egy általad is megfigyelhető
kísérlet, a Facebook. Majd 1.5 milliárd fős felhasználói körrel bír,
jelenleg elég népszerű eszköznek számít, összekapcsol
több mediális rendszert, hatékony, termelékeny eszköz, de ha mögé
gondolsz, nem több egy óriási
bolhapiacnál,
ahol van ám minden, mint egy zsibvásárban. Egyre több tudós és
gondolkodó
állítja, hogy többet kellene foglalkozni a káros hatásaival. Nekem
a legjobban az fáj, hogy ez sem több egy, a korral lépést tartó MÉDIA
eszköznél. Észre sem veszed, de a marketing, a reklám
értékeire épít, s mióta tőzsdére lépett, tisztán látható, hogy
kőkeményen és vegytisztán üzleti alapokon nyugszik. Nem fogalmaz meg
ideológiát, tartózkodik az értékrendektől, nincsenek gátlásai, a
beépített korlátok pedig kettős mércére utaló magatartást tükröznek.
Közben jelentősen hozzájárul, hogy méginkább
fogyasztóvá válik az ember. (És nemcsak termék-, hanem LIKE fogyasztóvá
is, ami megér majd egy külön posztot, hogy ez mit is takar.) Befektetők
pénzéből
nőtt ekkorára, akik elvárások alapján szokták a pénzüket dolgoztatni.
Nyilvánvaló, hogy egy haszontermelő gépezetet vízionáltak. Ez meg is
valósult. A hirdetőknek vásárlókat
és fogyasztókat generál sőt, felméri a közösség tagjainak
érdeklődési keresztmetszetét, szokásait annak érdekében, hogy
célzottabban tudjon számukra pénzköltési ösztönzéseket adni. Nekem
ezzel nagyon nehéz azonosulnom, s egyre több hasonlóan gondolkodó
emberrel találkozom, akikkel mind határozottabban
kezdjük belátni, hogy a
jövő perspektívájának nem ilyen típusú fogyasztásra, hanem valami
másra, például az értékek
teremtésére, fenntarthatóságra
kellene fókuszálnia.
Most,
az elején
fontos azt is rögzíteni, hogy a
nem kötődik a pénzhez, az anyaghoz. Nem akarjuk azt, hogy eg új
brandként
eggyel
többek legyünk a világban. A tiszta cél egy szellemi tartalom,
értékmérő fogalom
megvalósítása. Egy új életvezérlő elv, stabil
szellemi kapaszkodó a holnap tudatosan élő emberének. Nem
engedhetjük
meg, hogy - beállva a sorba - elsődlegesen üzleti síkon gondolkozzunk.
Létünket és
fejlődésünket szellemi és anyagi értékek felajánlásaiból, önkéntes
hozzájárulásokból, támogatásokból, pályázatokból kívánjuk biztosítani.
A regnáló rend számviteli és jogi követelményeinek megfelelve
készen állunk arra, hogy fogadjuk közösségünk meglévő és leendő
tagjainak ösztönzését, támogatását.
|